A weboldal fordító szakember közreműködése iránt egyre többen érdeklődnek napjainkban. Nem véletlen, hiszen az online jelenlét nélkül aligha képzelhetünk el napjainkban sikeres vállalkozást. A külföldi célpiacok meghódításának érdekében, kiemelt jelentőséggel bír, hogy az ügyfelek a saját anyanyelvükön olvashassák a tartalmakat és ez korántsem biztos, hogy a gyakran választott angol. A Google weboldal fordító nem elegendő, sőt, gyakran megbízhatatlan eredményt produkál. A honlap szakember segítségével történő fordítása aktívan hozzájárulhat ahhoz, hogy sikerüljön elérni a kezdetekkor megálmodott üzleti célokat.
Weboldal fordítás, a céges image építésének eszköze
Ha kizárólag hazai területen szeretnénk értékesíteni az általunk kínált termékeket, szolgáltatásokat, akkor tulajdonképpen felesleges az idegen nyelven megjelenő weboldal. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a mai világban mind nagyobb igény mutatkozik arra, hogy a külföldi piacon is sikerüljön megismertetni a kínálatot. A külkereskedelmi kapcsolatok egyébként is megkövetelik, hogy a honlap fordítása megtörténjen. De mégis melyik nyelv az ideális? Az angollal tényleg nem lehet mellélőni? Bár az angol ismertsége és elterjedtsége miatt valóban jó választás lehet, de a céges image megítélésének szempontjából megfontolandó, hogy a célpiac nyelvére történjen az oldal fordítása. Mindez komplexebb feladatkört ölel fel, mint azt a legtöbben elsőre gondolnánk.
Fókuszban az online marketing
A weboldal fordító szakembernek nem csupán a nyelvismeret terén kell otthonosan mozognia, hanem az online marketing igen szerteágazó területén is ismeretekkel szükséges rendelkeznie. Olyan korszerű tudás ez, ami mellett az oldal fordítása során biztosan nem mehetünk el. A Google által támasztott, folyamatosan változó elvárásoknak és a weboldal olvasói jelentette követelményeknek egyaránt meg kell felelnie a honlapnak. Amennyiben az első néhány percben nem sikerül a weboldalon tartani a látogatót, akkor könnyen talál másikat, ami érdekesebb, informatívabb számára vagy egyszerűen a Google találati listáján előkelőbb helyet foglal el. A cél tehát nem más, mint egy olyan fordítás megvalósítása, ami megfelel a célterület nyelvi környezetének és egyúttal a keresőoptimalizálási feltételeknek is minden szempontból maximálisan eleget tesz.
Nem véletlen, hogy az online marketingre kiemelt figyelmet fordítanak a sikeres cégek. Az eredményes online jelenlét kulcsa lehet a szakértelem és idegen nyelven történő megjelenés alkalmával a professzionális fordító tevékenység. A Google weboldal fordító csak a legritkább esetben hozza azt az eredményt, amit viszont szeretnénk látni a honlapunkon. Saját példájából is bizonyára tudja, hogy felületes informálódáshoz ugyan megfelelő lehet a Google fordító kínálta megoldás, de ha valóban érdeklődik egy-egy cég tevékenysége, ajánlatai iránt, akkor az anyanyelven olvasott tartalmat nélkülözhetetlennek tartja. Miért lenne ez másként akkor, ha az Ön vállalkozásának célközönségéről van szó?
Anyanyelvi weboldal fordító: irány a célközönség igényeinek kielégítése!
Az idegen nyelv ismerete korántsem jelent egyet azzal, hogy az elkészült weboldal fordítás a várt eredményt mutatja majd. Az ideális weboldal fordító ugyanis többet tud, mint pusztán a nyelvi fordítás. Tisztában van azzal, miként történik az adott szakterületen a nyelvhasználat, milyen kifejezések, szlengek, vagy éppen szakzsargonok felelnek meg a célterület sajátosságainak. Ugyan a nyelvtudás nélkülözhetetlen, de nem mindegy, hogy az anyanyelvi szintű vagy csupán az iskolapadban elsajátított, „tankönyv-ízű” megfogalmazás. A tökéletes angol magyar fordító megtalálása nem lehetetlen, pláne, hogy a legtöbben angolul szeretnék viszontlátni weboldalukat a világhálón. A nyelvet ma már sok profi fordító beszéli anyanyelvi szinten, és tulajdonképpen bármelyik ország igényeinek megfelel az ilyen nyelven megjelenő honlap. Egyfajta közvetlenebb kapcsolat kiépítése lehetséges akkor, ha nem angol nyelvterületről van szó. Mindegy, hogy spanyol, olasz, román vagy éppen valamelyik távol-keleti ország iránt érdeklődik üzleti céllal, ha az oldal fordítása a megfelelő nyelven történik, valóban hozzáértő szakember közreműködésével, akkor a siker sem maradhat el. Ehhez természetesen egy sor egyéb, szakmai ismeret is nélkülözhetetlen.
A kulcsszó-kutatás nem maradhat el az oldal fordítása során!
A kulcsszavak megfelelő mennyiségben és minőségben történő alkalmazása az online világban régóta téma. Míg korábban a kulcsszavakkal elhalmozott szövegektől hemzsegtek a weboldalak, addig napjainkban rendkívül fontos a tényleges olvashatóság, valamint az, hogy a honlapon megjelenő tartalmak az olvasóknak hasznos, informatív tartalommal rendelkezzenek. A weboldal fordító tevékenység során sem érdemes elmenni ezen téma mellett. A tapasztalatok azt mutatják, hogy miközben sokan kifogástalan fordításra törekednek, elfeledkeznek egy alapvető online marketinges koncepcióról. Ez pedig nem más, mint az idegen nyelven történő kulcsszó-kutatás. Érdemes azt is szem előtt tartani, hogy milyen a honlap, mennyire figyeltek oda korábban a keresőoptimalizálásra, miként érdemes ezt a területet a külföldi piac sajátosságaihoz igazítani.
A szó szerinti fordítás nem megoldás!
A weboldal fordító alkalmazások és kiegészítők szó szerinti fordítással nyújtanak segítséget az idegen nyelvű honlapok megértésében. Miközben az átlagember értelmezni próbálja az így született mondatszerkezeteket, pontosan látható az, ami a Google weboldal fordító használatával az igazi probléma. Ez köszönhet vissza akkor is, ha egy nyelvvizsga birtokában szeretnénk a honlap tartalmát idegen nyelvre átültetni, de nem rendelkezünk gyakorlati tapasztalatokkal akár a szakterületet, akár a nyelvterületet illetően. Nem véletlen, hogy egyre többen fordulnak profi fordítóirodához, aminek szakemberei weboldal fordító tevékenységgel is az ügyfelek rendelkezésére állnak.
Nyelvi lektorálás, a kifogástalan végeredmény szolgálatában
Legyen szó saját nyelven történő szövegírásról vagy a weboldal tartalmának fordításáról, rendkívül fontos a pontos, precíz munkavégzés. A szövegírás eredményeként megszületett cikkek, leírások, honlap szövegek leadás előtt megkövetelik a többszöri átnézést. Vannak, akik lektorra bízzák ezt a munkát, mások saját maguk olvassák át és értelmezik többször a már megfogalmazott szövegeket. A weboldal fordító szakember munkája során különösen így van ez. A legjobb fordítás ugyanis az, amiről nem derül ki, hogy fordítás útján született. Az anyanyelvi szintű, a célország szokásait, szóhasználatát pontosan ismerő szakemberek iránt sok fordítóiroda érdeklődik.
A vásárlás online ösztönzése
A weboldal fordító tevékenység szerteágazó feladatai mellett, a közösségi média fontossága szintén kiemelt jelentőséggel bír. Az idegen nyelven szervezett Facebook kampányok és AdWords hirdetések egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy a külföldi célországban minél többeket sikerüljön elérni. Mivel a magyar és a német, vagy az angol, esetleg a spanyol nyelvhasználat számos területen mutat különbségeket, ezért nem egyszerű a szóhasználatot úgy megválasztani, hogy az olvasók magukénak érezzék a teljes szöveget. Éppen ez az, amiért a fordító alkalmazások rendszerint nem váltják be a hozzájuk fűzött reményt. Az emberi tudás és tapasztalat ezen a területen nélkülözhetetlen és ez a fordítóirodák szolgáltatásai iránti érdeklődésben is megmutatkozik.
Egyre több olyan cég van, amelyek a kreatív és nyitott gondolkodásnak köszönhetően kinövik a hazai piacot, vagy alapvetően benne volt már az üzleti tervben a külföldi ügyfelek megcélzása. Ilyenkor nem érdemes az online jelenléten spórolni, hiszen bizonyított tény, hogy a termékek, szolgáltatások iránt érdeklődők elsősorban a világhálót hívják segítségül. Az oldal fordítása kiemelt jelentőséggel bír az eredményeket illetően. A weboldal fordító szolgáltatás kiválasztása során megéri olyan cég ajánlatait választani, amelyek korszerű, aktuális tudással rendelkező, az online marketing világát is fókuszba helyező szakértelemmel állnak rendelkezésre.
Részletekért hívjon minket most: 06 30 219 9300